Autor Wiadomość
Radosław
PostWysłany: Sob 2:37, 06 Lis 2010    Temat postu:

Kopia regulaminu turnieju, datowanie: XIII - XV w.


Zasady turnieju bojowego:

Do walk dopuszczone są tylko osoby pełnoletnie. Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z historią z okresu XIII-XV wieku. Uzbrojenie musi być spójne historycznie.

Wymagania minimalne:

- hełm zamknięty lub głęboki kapalin z wizurami+podbródek, lub barbuta
- osłona szyi i karku, minimum pikowana. Goła skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sędziów
- osłony dłoni, minimum rękawice kolcze z dobrym wytłumieniem, dla klepsydr dopuszcza się tarczki na dłonie
- osłony rąk, minimum nałokietniki, dla XIII grube pikowanie + pełna kolczuga (z długim rękawem)
- korpus chroniony minimalnie przeszywanicą i kolczugą. Sam napierśnik również wymaga kolczugi
- osłony nóg, składające się z co najmniej nakolanka, dla XIII minimum grube pikowanie i miski na kolana

Broń: Wszelkie miecze, tasaki, itp. Do broni jednoręcznej wymagana jest tarcza, krawędzie i sztych mają być tępe. Minimalna waga broni jednoręcznej to 1 kg, dla mieczy długich to 1,5 kg.

Tarcza: Tylko drewniane, bez metalowych okuć.


Każdy zawodnik jest sprawdzany przez komisję przed każdą walką. W przypadku braku którejkolwiek z wymaganych wyżej osłon komisja ma prawo nie dopuścić zawodnika do turnieju. Nie przyjmujemy oświadczeń typu "walczę już 20 lat i nigdy tam nie dostałem, po co mi to itd.", zasady są dla wszystkich.


Strefy punktowane:
-Korpus
-Głowa
-Całe ręce bez nadgarstków i dłoni
-Nogi od kolana w górę



Faule :
-uderzenie w palce, zgięcie kolana, oczy, kark
-sztychy
-uderzenia głowicą lub jelcem miecza
-uderzenie rękawicą lub hełmem
-chwyty zapaśnicze, zrywanie hełmu z głowy przeciwnika, podważanie zasłony, itd.
-kopanie w krocze, kolana i głowę, inne dozwolone
-uderzanie rantem tarczy, można uderzać wyłącznie płaską powierzchnią
-wszelakie inne nieczyste zachowanie, typu gryzienie, plucie itp.

Każdy faul będzie kończył się dla zawodnika ostrzeżeniem, 2 ostrzeżenia = dyskwalifikacja z walki.

Walka:
Liczą się tylko mocno osadzone trafienia bronią w dozwolone strefy ciała. O wygranej lub remisie będzie decydować komisja sędziowska w składzie 3 sędziów, przegrać można też przez faule na przeciwniku, kontuzję, utratę broni lub poddanie się. Jeden pojedynek trwa 1.5 minuty, lub do czasu, kiedy jeden z zawodników podda się, zostanie kontuzjowany lub zdyskwalifikowany.

Uczestnicy turnieju będą losowo dobierani w pary walczące.
Radosław
PostWysłany: Sob 2:06, 06 Lis 2010    Temat postu:

super
tarcze XIII są większe max 105cm x70cm
opancerzenie nóg XIII odpowiedni pikowaniec blacha na stawach kolanowych i łydkach
koniecznie sejfy na klejnoty
Brat Bernard
PostWysłany: Pią 20:29, 05 Lis 2010    Temat postu: Regulamin mini turniej 11.11.2010


Regulamin Turniejowy

I. Rozgrywanie turnieju:

Zależnie od liczby zgłoszonych walczących walki odbywać się będą:

1. W dwóch częściach zawierających walki "każdy z każdym"; w obrębie losowo wybranych grup w części pierwszej i w systemie "pucharowym"; w części drugiej;

2. W systemie "pucharowym";
W systemie "każdy z każdym" zawodnicy będą walczyć w losowo określonej kolejności z wszystkimi przeciwnikami w grupie. Zawodnik wygrywający zdobywa punkt. Dwóch walczących o największej ilości punktów w grupie przechodzi do następnego etapu. W przypadku remisu decyduje procentowa przewaga trafień osiągnięta nad przeciwnikami.

W systemie "pucharowym" przeciwnicy będą losowo wpisywani do drabinki turniejowej. Wygrany przechodzi do następnego etapu. Jeśli liczba walczących będzie nieparzysta, losowo wyznaczony zostanie kandydat z poprzednio wyeliminowanych. Przywrócony zawodnik nie będzie walczył w pierwszej rundzie ponownie z zawodnikiem, który go pokonał w poprzednim etapie.

II. Wymogi dopuszczenia do turnieju:

Dopuszczenie do walki:

Do walk dopuszczone są osoby płci obojga, wyłącznie pełnoletnie, posiadające wymagane opancerzenie i uzbrojenie.
Braki w opancerzeniu lub uzbrojeniu (również powstałe w trakcie walki) muszą zostać na wezwanie sędziego uzupełnione w ciągu pięciu minut. Nie uzupełnienie braków skutkuje przegraniem walki.

Zasady zachowania:

Podczas całego turnieju walczący i wszystkie inne osoby zaangażowane w turniej zobowiązani są do kulturalnego zachowania i poszanowania dobrych obyczajów.
Walczący i wszystkie inne osoby zaangażowane w turniej zobowiązani są do uprzejmego odnoszenia się do zgromadzonej na turnieju publiki. W przypadku agresywnego zachowania osób z publiczności są oni zobowiązani do niepodawania się prowokacjom i powiadomienia organizatorów lub odpowiednich służb.

W trakcie walki zawodnicy zobowiązani są do zachowania odpowiedzialnego i zgodnego z zasadami bezpieczeństwa, a także do poszanowania przeciwnika. Ciosy wyprowadzane przez walczących w trakcie walki powinny pozostawać pod ich kontrolą i zmierzać do uzyskania punktów, a nie kontuzjowania lub okaleczenia przeciwnika. Walczący zobowiązani są do zachowania panowania nad sobą w trakcie całego turnieju.




Wymagane opancerzenie:

Wymagane jest opancerzenie zgodne z historią z lat 1200-1480, zapewniające bezpieczeństwo walczących (o odpowiedniej grubości i pozbawione zadziorów i kolców). Opancerzenie powinno być spójne w stosunku do konkretnego odtwarzanego okresu historycznego.

Opancerzenie takie musi zawierać:

- Hełm z pełną osłoną twarzy - tzw. krata nie jest dopuszczona. Jeśli hełm posiada zasłonę musi być ona opuszczona w ciągu całego starcia. Walczący, któremu zasłona będzie swobodnie podskakiwać zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin dopuszczony wyłącznie z wysokim podbródkiem. Jeśli sędziowie uznają, że przerwa między kapalinem, a podbródkiem jest zbyt duża, taki zestaw nie zostanie dopuszczony.

- Osłonę szyi; wystarczy samo pikowanie. Wszelakie psie pyski i podobne hełmy muszą mieć czepiec kolczy (wymóg także historyczny!). Goła skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie walczącego przez sędziów.

- Korpus chroniony minimalnie przeszywanicą i kolczugą, zbroją płatową/lamelkową lub kirysem. Zbroja płatowa/lamelkowa nie musi być zbrojona na plecach i sam napierśnik jest dozwolony, o ile plecy są chronione przez co najmniej kolczugę.

- Metalowe osłony pokrywające ramiona, łokcie, przedramiona, nadgarstki i dłonie; wystarczy pokrywająca je kolczuga na odpowiednim podkładzie. W przypadku dłoni pod tarczą rękawica pikowana jest dopuszczalna za zgodą sędziujących.

- Metalowe osłony nóg osłony nóg chroniące uda, kolana i łydki; wystarczy kolczuga na odpowiednim podkładzie. Trzewiki nie są wymagane.

Wymagane uzbrojenie:
Wymagane jest uzbrojenie (w tym tarcze) zgodne z historią z lat 1200-1480. Uzbrojenie musi być czyste i nieuszkodzone. Uzbrojenie powinno być spójne w stosunku do konkretnego odtwarzanego okresu historycznego.

Broń używana jednorącz (z tarczą lub drugą bronią): Musi być sieczna czyli miecz, kord, tasak itp. Waga broni musi mieścić się w granicy 1200g-1700g. Krawędzie broni muszą mieć co najmniej 2mm grubości, nie mogą też zawierać ostrych zadziorów. Sztych ma być zatępiony do półkola o szerokości co najmniej 8mm u podstawy.

Broń używana samodzielnie (bez tarczy lub drugiej broni): Dopuszczane są tylko miecze o wadze od 1200g do 2500g. Krawędzie broni muszą mieć co najmniej 2mm grubości, nie mogą też zawierać ostrych zadziorów. Sztych ma być zatępiony do półkola o szerokości co najmniej 8mm u podstawy.

Tarcza: Dopuszczalne są tarcze o wymiarach - wysokość nie więcej niż 75 cm, szerokość nie więcej niż 60cm, wykonane z materiałów możliwie zbliżonych do historycznych odpowiedników (podkreślamy, że większość typów tarcz nie miała metalowych okuć). Tarcze nie mogą mieć żadnych kolców ani zadziorów.


Zasady rozstrzygania pojedynków:

W dopuszczalne jest pole trafień obejmujące całą sylwetkę z wyłączeniem:
- wizury i zasłony hełmu,
- szyi,
- krocza,
- nadgarstków i dłoni,
- stóp.

Celne trafienie bronią w pole trafień oznacza uzyskaniem jednego punktu. Liczą się wyłącznie ciosy zadane z zauważalną siłą, krawędzią tnącą broni (tzw. ciosy rdzenne).

Ciosy płazem, ześlizgnięcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie są liczone. Cios, który przebije się przez zastawę i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.

Utracenie przez jednego z walczących broni skutkuje przyznaniem przeciwnikowi jednego punktu.

Przewrócenie się skutkuje przyznaniem przeciwnikowi jednego punktu.

Sędziowie liczą zdobyte punkty, przerywając walkę w przypadku utraty broni lub przewrócenia się jednego z walczących. Walka trwa 1,5 minuty. Wygrywa ten , kto w trakcie walki zdobył więcej punktów.

Przerwanie walki przez zawodnika:
Zawodnik który z powodów technicznych lub bezpieczeństwa chce przerwać walkę robi to poprzez podniesienie rąk w górę i krzyk „Stop”. Przerwanie walki bez powodu może zostać potraktowane jego faul.

Zachowania zabronione:
- Pchnięcia, ciosy jelcem i głowicą broni;
- Ciosy kantem tarczy w przeciwnika. Uderzenia płaską powierzchnią tarczy są dozwolone, ale nie punktowane;
- Podbijanie zasłony hełmu przeciwnika;
- Kopnięcia, uderzenia kolanami, pięściami;
- Atak łokciem na głowę, szyję, bądź korpus przeciwnika;
- Ciosy poza pole trafienia;
- Rzuty, podcięcia, wykręcanie kończyn i inne elementy zapaśnicze, takie jak łapanie za głowę, ściąganie hełmu;
- Atak na leżącego, klęczącego lub pozbawionego broni przeciwnika;

Sędziowie:
Walkę sędziują 3 osoby które nie mogą być jednocześnie uczestnikami turnieju.

Sędziowie czuwają nad przebiegiem pojedynków, dbają o bezpieczeństwo zawodników i publiki, a także o przestrzeganie zasad kultury i dobrych obyczajów.

Przed rozpoczęciem pojedynku sędziowie sprawdzają zgodność z regulaminem uzbrojenia i opancerzenia walczących.

Walkę rozpoczyna i kończy komenda wydana przez sędziego.

W przypadku równowagi punktów zarządzana jest dogrywka, w której zwycięża pierwszy zdobywający rdzenne trafienie.

Walczący zobowiązani są do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom sędziów turnieju.

Kary:
Za niedozwolone zachowanie sędzia może ukarać walczących w następujący sposób:

- Ostrzeżenie – walczący traci w trakcie walki jeden punkt.
- Dyskwalifikacja; walczący jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwycięzcę w walce.

Każde zachowanie niedozwolone może oznaczać dyskwalifikację, jeżeli sędzia uzna, że było celowe.

Sędzia decyduje o możliwości dalszego kontynuowania walki przez kontuzjowanego walczącego. Jeśli kontuzja jest wynikiem celowego zachowania niedozwolonego, przeciwnik kontuzjowanego jest automatycznie dyskwalifikowany.

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group